Forum Diablo2


Forum Forum Diablo2 Strona Główna -> Diablo Buildy & Taktyki -> blizz sorc PvP
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
blizz sorc PvP
PostWysłany: Pon 10:35, 30 Sty 2006
Centy
Moderator

 
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: SC ladder Europe





Blizz Sorc PvP 1.10 ver. 2.0 by Celin

Spis treści:

1. Wstęp.
2. Słownik.
3. Statystyki.
4. Umiejętności.
5. Ekwipunek.
6. Duele.
7. Na turnieje tylko.
8. Moja sorka


1. Wstęp.

Czarodziejką opartą na umiejętności Zamieci grałem już jakiś czas temu, lecz był to jedynie char na mf. Dopiero od kilku miesięcy gram blizką na pvp. Moja pierwsza pvp blizka była całkiem całkiem, ale po zdobyciu nowych przedmiotów musiałem zrobić remake i na nowo rozdać statystyki. Nie będę ukrywał, że dobrze ubrana czarka nie jest tania. Poza tym jak większość postaci pvp nie nadaje się dla graczy którzy lubią samotnie przechodzić grę. Z prostego powodu. Postać pvp najlepiej wyexpować do około 85 poziomu i dopiero wtedy rozdać statystki, czyli siłę, zręczność, żywotność i energię. Oczywiście można sobie wszystko wcześniej wyliczyć biorąc pod uwagę punkty z przedmiotów, ale może po drodze kupi się jakiś fajny lepszy stuff i szkoda by było zmarnować te punkty za wcześnie je rozdając.
Tym samym konieczne jest nam taxi i expowanie na baalrunach. Chcę również zaznaczyć, iż mój build oparty jest na grach public a nie na turniejowych rozgrywkach. Oczywiście na zasadach PCL sprzęt będzie się kwalifikować, ale e-pvp to już odpada. Dlatego jest punkt 7.


2. Słownik.

Aska – zabójczyni,
Blizka – czarodziejka oparta na zamieci,
BO – umiejętność barbarzyńcy, Battle Order, Rozkazy, zwiększa manę i życie,
crbf – cold rainbow facet, czyli klejnot Widok Tęczy do umiejętności Zimna,
cta – rw Call To Arms, Wezwanie Do Broni,
dex – zręczność,
dmg – damage, zniszczenia,
dr – damage reduction, zmniejszenie obrażeń,
eth – etheral, eteryczne,
es – energy shield , tarcza energetyczna,
fcr – szybsze rzucanie czarów,
fhr – szybsze odzyskiwanie równowagi,
hr – high rune,
life – życie,
mf – magic find, czyli Większa Szansa na Znalezienie Magicznych Przedmiotów,
pvp – player vs player, czyli walka pomiędzy zawodnikami a nie z potworami J
res – resistance, odporności,
rw – rune word, słowo runiczne,
sc – small charm, mały talizman,
str – siła,
ww – Whirlwind, Trąba Powietrzna,
vit – żywotność,


3. Statystyki.

Atrybuty początkowe:
Siła: 10
Zręczność: 25
Żywotność: 10
Energia: 35
Życie: 40
Wytrzymałość: 74
Mana: 35

Co poziom postać dostaje bonus:
Życie: +1
Wytrzymałość: +1
Mana: +2

Przyznawane punkty zwiększają statystyki:
1 żywotność: +2 życie, +1 wytrzymałość
1 energia: +2 mana

Tutaj sprawa jest ciężka do sprecyzowania, a wręcz niemożliwa. Wszystko zależy od przedmiotów jakie posiadamy i ile dają nam dodatkowych punktów statystyk.
Siła (str) – należy dać tu tyle aby podnieść ekwipunek, każdy punkt powyżej będzie zmarnowanym.
Zręczność (dex) – dajecie tyle aby mieć max blok, czyli 75%. Ponieważ jest to blizka to musi dość blisko podchodzić do takich przeciwników jak amazonka czy aska ww. I wtedy bez zręczności macie zgon na miejscu. Pamiętajcie również, że wraz ze wzrostem lvl maleje blok więc jeśli będziecie zdobywać większy lvl nie zapomnijcie dorzucić tych paru punktów w zręczność.
Żywotność (vit) – w granicach 150-155 bez przedmiotów.
Energia – reszta.


4. Umiejętności.

Um. ogień:
Ciepło – 1 pkt, na grach public mało przydatne, ale jeśli komuś zachce się grać na pcl to się przyda.

Um. błyskawice:
Wiązka błyskawic, Błyskawice, Seryjne błyskawice, Telekinaez, Teleport, Tarcza energetyczna – 1 pkt, oczywiście chodzi tu tylko o Teleport i Tarczę energetyczną a reszta jest konieczna na dojście.

Um. zimno:
Zbroja mrozu – 1 pkt. Wystarczy tylko pierwsza odmiana zbroi. Zwiększa naszą obronę. Te parę punktów obrony więcej może często okazać się bardzo pomocne.
Nowa mrozu – 1pkt, na dojście do Zamieci.
Lodowy pocisk, Lodowe uderzenie, Lodowcowy grot oraz Zamieć max, czyli 20. Głównym atakiem jest Zamieć a pozostałe to synergie.
Mistrzostwo we władaniu Zimnem – reszta punktów. Sporo ludzi nie widzi w tym sensu bo nie podnosi dmg od Zimna – rotfl. Rany niech się te osoby nauczą się czytać i zobaczą co daje. Zdejmuje odporności przeciwnika na Zimno.

Teraz trochę na temat rozdawania punktów umiejętności. Jak łatwo policzyć (nie uwzględniając Mistrzostwa we władaniu Zimnem) potrzeba 89 punktów. Ponieważ na początku czarka jest i tak słaba więc proponuję dać punkty w umiejętności Ognia i Błyskawic aby mieć je już z głowy. Potem dąć 1 pkt w Zbroję mrozu.
Ponieważ Zamieć jest dostępna dopiero od 24 poziomu to na początek dajecie po 1 punkt w Lodowy pocisk, Lodowe uderzenie, Lodowcowy grot a resztę punktów przechować. Jak osiągniecie 24 lvl to zacząć maxować Zamieć. Przy 30 lvl dać 1 punkt w Mistrzostwo we władaniu Zimnem. Kiedy już osiągniecie maksimum w Zamieci to przystępujecie do maxowania synergi. Po ich zakończeniu maxować Mistrzostwo we władaniu Zimnem.
Słyszałem również, że niektórzy daja 1 punkt w Zamarzniętą kulę ale ja osobiście tego nie robię. Oczywiście cały ten build daje optymalną opcję 109 punktów umiejętności. Dla wytrwałych w walce do 99lvl smile.gif można se na samym szarym końcu dać ten ostatni punkt w Zamarzniętą kulę.


5. Ekwipunek.
Na pierwszej pozycji będę podawał przedmioty najlepiej widziane u blizki. Na pozostałych alternatywne rozwiązania. Oczywiście jak już wcześniej wspomniałem ekwipunek ma duży wpływ na rozdanie statystyk więc zakładanie alternatywnego sprzętu wiąże się z większą ilości punktów przyznanych w siłę i zręczność. Poza tym sprzęt wymieniony w pierwszej kolejności daje nam możliwość osiągnięcie progu fcr: 105 i fhr 86.

Zbroja
Szaty Ormusa
Obrona: 371-487
Wymagany Poziom: 75
Wymagana Siła: 77
Wytrzymałość: 20
+10-20 Obrona
20% Szybsze Rzucanie Czarów
+10-15% do Obrażeń Umięjętności Zimna
+10-15% do Obrażeń Umięjętności Ognia
+10-15% do Obrażeń Umięjętności Błyskawic
+3 do Losowej Umiejętności Czarodziejki
Regeneruje Manę 10-15%

Oczywiście musi posiadać +3 do Zamieci, innej opcji nie można brać pod uwagę. Bardzo ważne jest aby miała +15% do obrażeń umiejętności Zimna. Zrobić w niej gniazdo i osadzić crbf 5/-5.

Skóra Żmijomaga
Obrona: 279
Wymagany Poziom: 29
Wymagana Siła: 43
Wytrzymałość: 24
+120% Zwiększona Obrona
+1 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
30% Szybsze Rzucanie Czarów
Obrażenia od Magii Zmniejszone o 9-13
Wszystkie Odporności +20-35

Całkiem miłe odporności, 1 do umiejętności i 30fcr, ale gorsze od Szat Ormusa bo brak cold dmg. Przez to wasze szanse na pokonanie przeciwnika strasznie maleją.

Widziałem ludzi biegających w rw Okowa Grozy – hehehe paranoja.

Hełm
Woal Skrzydeł Nocy
Obrona: 218-352
Wymagany Poziom: 67
Wymagana Siła: 96
Wytrzymałość: 40
+90-120% Poprawiona Obrona
+2 do Wszystkich Umiejętności
+8-15% do Obrażeń Umięjętności Zimna
+10-20 do Zręczności
+5-9 Absorbacja Zimna
Połowa Czasu Trwania Zamrożenia
Wymagania -50%

Głównie patrzymy na to, aby miał +15% do obrażeń od umiejętności Zimna. Bardzo dobrze jak będzie mieć również 20 do zręczności, dzięki temu zaoszczędzicie więcej punktów statystyk. Zrobic gniazdo i w zależności od potrzeb osadzić crbf 5/-5 lub um. Um dla osób cierpiących na niedobór odporności.

Alternatywnym rozwiązaniem jest:
Przyodziewek Arlekina (pospolite Czako)
Obrona: 98-141
Wymagany Poziom: 62
Wymagana Siła: 50
Wytrzymałość: 12
+2 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
+ (1.5 * Poziom Postaci) 1-148 do Życia
+ (1.5 * Poziom Postaci) 1-148 do Many
Obrażenie zmniejszone o 10%
50% Większa Szansa na Zdobycie Magicznych
Przedmiotów
+2 do Siły
+2 do Zręczności
+2 do Żywotności
+2 do Energii

W sumie wszystko co posiada jest bardzo dobre: życie, mana, staty, umiejętności, jednak nosząc je dmg od umiejętności Zimna będzie znacznie mniejszy. W gniazdo wsadzamy to samo co wyżej wspomniałem.

Tarcza
rw Sanktuarium w trolim gnieździe
+20% Szybsze Odzyskiwanie Równowagi
+20% Szybszy Blok
20% Zwiększona Szansa na Blok
+130-160% Poprawiona Obrona
+250 Obrona przeciw Pociskom
+20 do Zręczności
Wszystkie Odporności +50-70
Obrażenia od Magii Zmniejszone o 7
Poziom 12 Spowolnienie Pocisków (60 - Liczba Ładunków)

To co nas interesuje to odporności. Najlepiej aby były na maxa. Inne własności tarczy przemawiające za jej wyborem to fhr, blok i dex.

Bezoki Mur
Obrona: 271-347
Wymagany Poziom: 41
Wymagana Siła: 58
Wytrzymałość: 40
Szansa na Blok: Pal 50%
Ama/Zab/Bar: 45%
Dru/Nec/Cza: 40%
Pchnięcie Tarczą (Pal) - Obrażenia: 14-20
+80-130% Zwiększona Obrona
+1 do Poziomu Wszystkich Umiejętności
Zwiększenie Maskimum Mana 10%
20% Szybsze Rzucanie Czarów
+3-5 do Many za Każdego Zabitego Przeciwnika
+10 do Energii
+1 do Promienia Światła

Wersja tarczy dla mniej zamożnych, dzięki czemu będzie można zrezygnować z amuletu lub pierścienia, ale o tym później. Jedyne co dobre to +1 do umiejętności, zwiększenie many, 10 do energii i fcr. Zrobić gniazdo i wsadzić Um. Niestety nosząc te tarczę aby osiągnąć próg 86fhr będzie trzeba dorzucić kilka fhr charmów ale o tym dalej. Poza tym tracicie dużo na odpornościach. Ogólnie mówiąc ****.

Wspomnę jeszcze o rw Duch. Żeby czasem nikomu to do głowy nie przychodziło aby je zakładać. Dla blizki jest to chyba największe gówno jakie może być. Po pierwsze za dużo siły po drugie zapomnijcie o bloku bo do max byłoby potrzebne ponad 300dex!! Jeśli chcesz założyć Ducha to idź do lekarza, niech sprawdzi czy masz wszystko z głową w porządku.

Broń
Fantom Śmierci
Obrażenia Jednorącz: 30-53 (śr. 41.5)
Wymagany Poziom: 73
Wytrzymałość: 50
Bazowa Szybkość Ataku: [10]
(Tylko dla Czarodziejki)
+3 do Poziomu Umiejętności Czarodziejki
20% Szybsze Rzucanie Czarów
+15-30% do Obrażeń Umiejętności Zimna
+25-40% do Odporności na Błyskawice
+25-40% do Odporności na Ogień

Koniecznie +30 do obrażeń umiejętności Zimna i jak największe odporności. W dziurkę wsadzić...crbf 5/-5. Rany dzięki temu wymiatacie jak jasna cholera. Niestety jedyną wadą tej broni jest jej cena. Najtańsze egzemplarze z +30 do obrażeń umiejętności Zimna kosztuje kilka hr.

Okulus
Obrażenia Jednorącz: 18-42 (śr. 30)
Wymagany Poziom: 42
Wytrzymałość: 50
Bazowa Szybkość Ataku: [10]
(Tylko dla Czarodziejki)
+3 do Poziomu Umiejętności Czarodziejki
+5 do Many za Każdego Zabitego Przeciwnika
Wszystkie Odporności +20
25% Sznsa Rzucenia 1-poziomowego Zaklęcia Teleport przy Otrzymaniu Ciosu
30% Szybsze Rzucanie Czarów
+20 do Żywotności
+20 do Energii
+20% Poprawiona Obrona
50% Większa Szansa Uzyskania Magicznych
Przedmiotów

Wersja dla mniej zamożnych. Dobre właściwości to odporności, +3 do umiejętności, fcr, energia i żywotność. Niestety nie daje do obrażeń od Zimna i to dyskwalifikuje okulusa w odniesieniu do fantoma.

Pas
Siatka Arachnidów
Obrona: 119-138
Wymagany Poziom: 80
Wymagana Siła: 50
Wytrzymałość: 12
16 slotów
+90-120% Poprawiona Obrona
Spowalnia Cel o 10%
+1 do Wszystkich Umiejętności
20% Szybsze Rzucanie Czarów
Zwiększenie Maksimum Many o 5%
Poziom 3 Jad (11 ładunków)

Najlepsze co może być. Posiada +1 do umiejętności, 20fcr i zwiększenie many o 5%.
Niestety nie widze nic co może być alternatywnym rozwiązaniem.

Buty
Piaskowy Kształt (pospolite treki)
Obrona: 158-178
Wymagany Poziom: 64
Wymagana Siła: 91
Wytrzymałość: 14
Kopnięcie (Zab) - Obrażenia: 60-110
+140-170% Poprawiona Obrona
20% Szybsze Odzyskiwanie Równowagi
20% Szybsze Bieganie/Chodzenie
+ (1 * Poziom Postaci) 1-99 do Maksymalnej
Wytrzymałości
+10-15 do Siły
+10-15 do Żywotności
50% Wolniejsze Wysysanie Wytrzymałości
+40-70% do Odporności na Trucizny
Przywraca 1 Wytrzymałości na 20 sekund

Najważniejsze aby miały 15 do siły. Innych nie brać. Całkiem miło jak są 15/15 eth jednak to kosztuje kilka hr. No i kolejny ważny element tych butów to fhr dzięki czemu osiągniecie wymagany próg 86 fhr.

Wodołaz
Obrona: 112-124
Wymagany Poziom: 32
Wymagana Siła: 18
Wytrzymałość: 14
Kopnięcie (Zab) - Obrażenia: 28-50
+180-210% Zwiększona Obrona
20% Szybsze Bieganie/Chodzenie
+100 Obrona przeciw Pociskom
+15 do Zręczności
+5% do Maksymalnej Odporności na Ogień
Przywraca Wytrzymałość +50%
+40 do Maksymalnej Wytrzymałości
+45-65 do Życia

Buty całkiem całkiem, mają str, life, ale ale gdzie fhr.
Krótkie porównanie treków z wodołazami, bo to jest konieczne. Jeśli posiadasz treki 15/15 to zaoszczędzasz 30 punktów statystyk. Zakładając wodołazy 15/65 zaoszczędzasz 47 punktów statystyk (65 do Życia to 32 punkty statystyk). No ale to nieszczęśliwe fhr. Jedynym trafnym rozwiązaniem jest zastosowanie runy Shael w hełmie lub zbroi. Daje ona 20fhr co zastępuje ubytek z treków. A 1 crbf mniej to nie jest aż taka wielka strata dmg.
Ktoś powie, że można przecież założyć 2x cold skliery z 12fhr i się wyrówna. Ale wtedy tracisz miejsce na 2x cold skilery z life. Powiedzmy, że 30life nie jest jeszcze taki drogi. Tym samym tracisz 60 life, czyli 30 punktów statystyk. Całkiem nieopłacalne.

Jak widać w przypadku butów obie pozycje są bardzo dobre, z niewielką przewagą w stronę Wodołazów. Należy pamiętać, iż zastosowanie Wodołazów wymusi zainwestowanie kilku dodatkowych punktów w str aby można było założyć hełm Woal Skrzydeł Nocy.


Rękawice
Szpony Trang-Oula z setu Trang-Oula
Obrona: 67-74
Wymagany Poziom: 45
Wymagana Siła: 58
Wytrzymałość: 16
20% Szybsze Rzucanie Czarów
Odporność na Zimno +30%
+30 Obrona
+25% Obrażeń do Umiejętności Trucizn
+2 do Klątw (Tylko dla Nekromanty)

Chodzi tu o fcr, oczywiście odporność na zimno też jest bardzo dobra.

Pięść Maga
Obrona: 24-25
Wymagany Poziom: 23
Wymagana Siła: 45
Wytrzymałość: 18
+20-30% Zwiększona Obrona
+10 Obrona
+1 do Zaklęć Ognia
20% Szybsze Rzucanie Czarów
Regeneruje Manę 25%
Dodaje 1-6 Obrażeń od Ognia

Również posiadają 20fcr ale nie mają odporności, więc Trang-Oul lepszy.

Ognisty Mróz
Obrona: 47-49
Wymagany Poziom: 29
Wymagana Siła: 60
Wytrzymałość: 24
+10-20% Zwiększona Obrona
+30 Obrona
+5% Zwiększone Obrażenia
Zwiększenie Maksimum Many 40%
Dodaje 1-6 Obrażeń od Zimna, Zamraża na 2 sekundy

Może niektórych skusić zwiększenie many, ale nie dajcie się omamić. Brak fcr, nie osiągniecie progu. Ogólnie ****.


Biżuteria
Pierwsza opcja 105fcr: jeśli założycie ten sprzęt co podałem jako pierwszy to do osiągnięcia progu potrzebne jest 25fcr. Sprawę załatwi pierścień z 10fcr i amulet z minimum 15fcr. Oczywiście bardzo ważne są mody do nich. Pierścień powinien mieć 10fcr, mana i/lub life, str/dex najlepiej 15+ oraz odporności najlepiej do wszystkich.
Amulet podobnie ale bez str, bo to kosztuje już majątek.
Zresztą takie rozwiązanie to mimo wszystko kilka hr.
Jako drugi pierścień to SoJ.

Druga opcja: jeśli nie interesuje was aż tak bardzo fcr lub nie macie na to funduszy to polecam 2xSoj + Mara (najlepiej 30 do odporności ale jak nie stać to jakakolwiek). Ewentualnie 2xSoJ + Orzeczenie Tal Rasha.


Plecak
Annihillus
9x cold skilery z life
1x 12fhr cold skiller
7x 5fhr sc
Pozostają jeszcze wolne 2 miejsca na sc. Można tu wsadzić 2x sc 20life/17mana. Droga zabawka ale całkiem przyjazna. Oczywiście mile jest widziane aby zamiast sc 5fhr założyc 5fhr/5all res ale to kosztuje i nie każdego stać.

Na switchu (klawisz „w” dla mniej kumatych smile.gif ) polecam broń rw cta z 6BO oraz tarczę Bezoki Mur lub Osłonę Sigona z zestawu Sigona

Podsumowując, najlepiej założyć sprzęt wymieniony jako pierwszy bo pozwoli to na osiągnięcie progów 105fcr oraz 86 fhr i bardzo dobry dmg z Zamieci (wyjątek stanowią buty, bo obie pozycje sa dobre).
Oczywiście jeśli kogoś nie stać to musi troche pokombinować. Jeśli załóżmy nie ma Fantoma Śmierci, Sanktuarium i skilerów z life to może ubrać Okulusa, Bezoki Mur i 2skilery z fhr dzięki czemu zrównoważy to próg fhr. Ewentualnie zamiast skilerów z fhr można wsadzić runę shael w hełm/zrboję. Poza tym zastosowanie Okulusa pozwoli wam na założenie 2x Soj + Mara z zachowaniem progu fcr. Wszystko zależy od dobrych obliczeń więc się pobawcie smile.gif Niestety takie rozwiązanie sprzętowe bardzo obniży wasz dmg z Zamieci co odbije się na efektywności ataku.


6. Duele

Tutaj są dwa rodzaje walki. Public i turnieje. Na publikach zero zasad. No może jedna, większość ludzi nie pije butelek z życiem, ale mane walą prawie wszyscy casterzy. Tym samym na public duelach wali się Zamiecią na lewo i prawo oraz teleportuje ile wlezie.
Na turniejach niestety/stety ten proceder jest zabroniony więc należy uważać, bo mana szybko leci jak często rzuca się Zamieć i teleportuje. Dlatego przydaje się tu ten 1 punkt w Ciepło. Należy oszczędzać na Zamieci i rzucać ją wtedy, jak macie pewność trafienia przeciwnika. Jeśli niestety mana się skończy to odejdźcie w jakieś ustronne miejsce i poczekajcie na regenerację many
Poniższe sugestie dotyczą rozgrywek public. Nie grałem na zasadach PCL, a tym bardziej e-pvp. Co do PCL to walki są nieco zbliżone do public, a wszelkie zmiany związane z regulaminem nawet pomagają blizce, czyniąc walkę łatwiejszą.

Zanim zaczniecie walkę rzucacie BC, BO, Zbroję mrozu i Tarczę energetyczną.

vs melee:
Chyba każdy szanujący się melee gracz nosi Kruczy Lód vs cold sorc, a czasem nawet 2 aggressive.gif Tym samym ciężej go zabić, ale ogólnie walka z melee jest w większości przypadków prosta aby nie powiedzieć banalna. Wyjątki opiszę poniżej. Reszta przypadków nie wymaga omówienia bo są proste do pokonania.

ww Barb – jeśli nie posiada enigmy to macie fajną zabawę, taki barbarzyńca jest po prostu bezbronny. Rzeź niewiniątek: Zamieć i tele, Zamieć i tele itd. Jeśli posiada enigmę to już gorzej. W takich sytuacja bardzo potrzebny jest max blok. Barb robi tele na wasza postać i ww. Bez bloku zaczynacie całować jego stopy. W takim wyjściu najlepiej walić Zamieć prosto na siebie oraz tele w bok.

bow Ama – to już nie przelewki. Tutaj blok jest w 100% konieczny. Strzała kierowana może narobić całkiem niezłego spustoszenia u blizki. Jak wiadomo ama posiada uniki i trochę może zając zanim ją traficie więc na jednym podejściu do niej się nie skończy. Tym samym bardzo ważny jest jak największy dmg z Zamieci, aby mieć pewność że jak trafi to na dobre i bez poprawek smile.gif oraz max blok.

ww Aska – blok się przydaje nawet bardzo, jednak walka z taka aską to fajna zabawa. Jak wiadomo używa Lotu Smoka aby podejść pod postać. Postępujecie tak samo jak z ww Barbem z enigmą jednak ww aska jest mniej wytrzymała i szybko pada.

smiter – obok bow Amy najcięższy do walki. Przeważnie jak Was dopadnie z szarża to zgon ale jak nie trafi to luzik. Smiterzy dość często noszą 2 Krucze Lody co czyni ich troszkę ciężkimi do ubicia. Walka ze smieterem polega na utrzymywaniu dużego dystansu około 1,5 ekranu. Aby mógł podejść używa Szarży, więc na jego drodze rzucacie Zamieć i tele w bok. Często taki smiter wpada w Zamieć. Niestety jeżeli macie do czynienia z dobrze wyszkolonym smiterem to taki zabieg należy powtórzyć kilka razy. Całe szczęście ja spotkałem do tej pory tylko 1 dobrego smitera i ciężkiego do zabicie. Reszta pada po 1-2 Zamieciach.

vs caster:
fire sosa – dobra fire sosa to cieżki orzech do zgryzienia, najgorzej jak ma duży fcr. Poza tym cięzko ją dorwać bo ciągle się teleportuje. Ona nie cierpi raczej na brak many bo jej poziom Ciepła jest wysokim. Należy unikać ciosów bo tutaj w przeciwieństwie do male graczy nie schowacie się aby zregenerować manę. Ciężko opisać walkę z taką czarką, po prostu trzeba się dużo teleportować i przewidywać gdzie ona się teleportuje i w to miejsce rzucić Zamnieć. Oczywiście w grach public rzucacie Zamieć na lewo i prawo co czyni iż macie większe szanse na trafinie cool.gif

light sosa – rozgrywka podobna do tej z fire ale mniejsze zagrożenie. Light ma bardzo duży rozrzut dmg więc nawet jak trafi to małe szanse na to że zginiecie. Poza tym mało jest light sosek na BN.

foher – używa szarży ewentualnie enigmy do podejścia. Walka prawie identyczna jak ze smiterem. Należy koniecznie utrzymywać dystans około 1,5 ekranu. Jednak foh ma tę przewagę nad smiterem że nie musi celować więc jest trochę ciężej. Zamieć na drodze szarży załatwia sprawę. Z enigmą jest ciut gorzej. Dobrym rozwiązaniem jest założenie Ogniskowca zamiast SoJa. Trochę absorbów może uratować Wam życie.

p&b nekro – dobry może wasze życie spompować do 1 za pomocą Trującej nowy i Zmniejszenia odporności w ciągu 2-3 sekund. Dlatego należy utrzymywać dystans aby nie załapać się na klątwę. p&b nekro używa enigmy do podejścia. Należy szybko rzucić Zamieć na niego jak zrobi tele w pobliże i od razu odskakiwać w bok. Są tacy to teleportują się prosto na Was, wtedy Zamieć na siebie i tele w bok. Bardzo skuteczne i zabawne.

bone nekro + zoo – całkiem zabawna odmiana nekrusa. Nie używa zaklęć trucizn tylko kości. Walczy za pomocą Włóczni z kości oraz Zębów. W miarę prosty do pokonania, gdyby nie to zoo u jego boku. Nie wiem czemu ale jakoś ciężko go trafić bo zoo zgarnia baty. Taki nekro robi tele prosto na Was więc rzucacie Zamieć na siebie i ucieczka. Zabieg trzeba powtórzyć bo najprawdopodobniej przeżyje. Ale mimo wszystko w miarę łatwy do pokonania.

javazonka – krótko i treściwie, rzeź niewiniątek. Jak to śmiesznie wygląda jak taka javka próbuje podbiec do czarki. Aż się prosi o Zamieć.

trapka – jak macie do czynienia z lame trapką taką co rzuci pułapki i stoi w ich środku to nawet nie podchodźcie bo nie macie szans. Na lame trapki stosuje się scrolla i wszystko załatwione. Są oczywiście normalne trapki co rzucają pułapki i biegają, z tymi się przyjemnie gra. Oczywiście odpowiedni dystans jest wymagany, taki aby pułapki was nie dostały. Rzucacie Zamieć tuż przed trapką, gdyż one biegają z aurą Zwiększona szybkość i często się pakują w Zamieć. Należy uważać aby nie wteleportować się w kilka pułapek bo wtedy na 90% nie macie szans na przeżycie. Można zamiast SoJa założyć Ogniskowiec.
Najlepsza metodą na walkę z trapką jest tele koło niej jak biegnie. Wtedy zanim postawi pułapki i zanim one zadziałają rzucacie Zamieć i uciekacie poza zasięg pułapek.

hamve - używa enigmy aby podejść do Was. Postać bardzo łatwa do pokonania. Zawsze robi tele prosto na opa, więc Zamieć na siebie i tele w bok. Pada momentalnie. Niestety jesli się zagapicie i o ułamek sekundy spóźniecie z tele i Zamiecią to zgon na miejscu, więc radzę uważać. Raz spotkałem się z całkiem ciekawym hamve, bardzo fajnie walczył nie powiem jak żeby nie podpowiadać konkurentom. Dodam tylko, że niestety przegrałem 2:1. Może to dziwić zwłaszcza że hamve jest chyba jednym z najłatwiejszych opów dla sorki, ale walczył podstępnie i z głową nie tak jak większość hamerów.

Wind dru – moim zdaniem najcięższy do pokonania dla blizki. Gdyby nie Zbroja cyklonu to bułka z masłem. Wind dru używa enigmy więc należy ciągle uciekać. Całe szczęście jego tele nie jest aż takie szybkie więc można go namierzyć i rzucić Zamieć. Trzeba to zrobić kilka razy ze względy na Zbroję cyklony. Dodatkowo wind dru posiada pewną wadę. Przed walką przywołuje swoich pupili. Gdy rzucicie Zamieć to większość z nich ginie i dru odchodzi na bok by ponownie ich przywołać. Wtedy nie czekajcie tylko podejdźcie do niego i rzućcie Zamieć. Często koleś w takiej sytuacji gubi się i traci spora część życia lub nawet ginie J

To by było chyba tyle na temat casterów. Inne przypadki typu singer, fire dru szkoda opisywać bo są banalne.

Jeśli chodzi o duele to na razie tyle jak coś nowego znajdę to dorzucę.


7. Na turnieje tylko.

Cały ten build jest skierowany do gier public, bo turnieje są dość rzadko a niewiele osób chce grać na normie. Jednak będąc w klanie rozgrywa się pojedynki również na normie. W takiej sytuacji budowa sorki diametralnie się zmienia.

Pod zasady PCL
Główną zmianą jest zastosowanie innej tarczy.

vs melee
Straż Whitstana z setu Krzyk Sieroty
Obrona: 154
Wymagany Poziom: 29
Wymagana Siła: 53
Wytrzymałość: 64
Szansa na Blok: Pal: 97%,
Ama/Zab/Bar: 92%,
Dru/Nec/Cza: 87%
Pchnięcie Tarczą (Pal) - Obrażenia: 7-14
+175% Poprawiona Obrona
Połowa Czasu Trwania Zamrożenia
40% Szybszy Blok
+55% Zwiększona Szansa na Blok
+5 do Promienia Światła

Oczywiście soketujecie i w gniazdo wsadzić crbf.
Jak widać Straż Whitstana ma bardzo wysoką szansę na blok. Krótkie porównanie w odniesieniu do Sanktuarium w Trolim gnieździe:
Wymagana siła: Straż Whitstana – 53, Sanktuarium – 109.
Szansa na blok: Straż Whitstana – 87, Sanktuarium – 60.
Należy pamiętać, iż wraz ze wzrostem lvl postaci maleje szansa na blok więc trzeba to regulować zręcznością. Mimo wszystko dzięki Straży Whitstana można zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt punktów statystyk i przeznaczyć je na energię ewentualnie żywotność. Dla przykładu: na 90lvl Straż Whitstana wymaga 170dex, zaś Sanktuarium w Trolim gnieździe 240dex. Różnica jest znacząca.
Ponieważ to rozgrywka na normie to odporności z Sanktuarium nie są tu wymagane. Pytanie jest co z zachowaniem progu fhr. Można w zbroję lub hełm zamiast crbf/um wsadzić runę shael, co daje 20fhr i problem z głowy, a ponieważ w tarczą wsadziliśmy crbf to dmg nie maleje.

vs caster
Polecam tarczę z 3 gniazdami oraz małymi wymaganiami co do str. W gniazda wsadzić perf kamyk i 2 runy zwiększające max odporności do odpowiedniego opa. Do walki z fire sosą perf rubin i 2xVex, z light sosą, fohem, trapka perf topazy i 2xLo, z opem na trucizny perf szmaragd i 2xGul oraz na blizz/orb sorki perf szafir i 2xOhm. Dzięki takiemu podejściu macie 85% odporności na dany żywioł. Ponadto zastosowanie sc’s 5fhr/5all res jest całkiem fajnym pomysłem zwiększającym wasze odporności. Walcząc z casterami blok jest nie potrzebny więc tarcza nie musi mieć dużej szansy na blok jak w przypadku melee opów.

To chyba jedyna zmiana co do zasad pod PCL. Reszta ekwipunku jest dozwolona i dobrze się spisuje.

Pod zasady euro pvp
Przede wszystkim nie można używać niczego co daje jakiekolwiek absorby, jeśli będziecie używać Tarczę Energetyczną. Jeśli natomiast nie będziecie latać z ES to można mieć 1 absorb na każdym przedmiocie.
Głównym punktem odniesienia do blizki na e-pvp jest jeden punkt z regulaminu:
Maximum + 5 % to cold skill damage on Blizzard Sorceress
To niesamowicie okraja możliwości sprzętowe oraz dmg. Jednak nie zapominajcie, że inne postacie też są ograniczone sprzętowo i na dmg dzięki czemu szanse są w miarę wyrównane.

Zbroja
Konieczne jest zamienienie Szat Ormusa na Skórę Żmijomaga. W gniazdo wsadzić shael (dlaczego o tym dalej).

Broń
Fantoma Śmierci zamienić na Okulusa. W gniazdo wsadzić crbf 5/-5. Dzięki temu będzie +5% cold dmg dopuszczone przez regulamin.

Hełm
Woal Skrzydeł Nocy zamienić na Przyodziewek Arlekina (czako). W gniazdo wsadzić runę shael (dlaczego o tym dalej).

Oczywiście zastosowanie runy Shael jest uzależnione od założonych butów. Jeśli założycie treki to wystarczy jedno Shael. Zamiast drugiego można wsadzić Sur, Ber lub Jah. Jeśli natomiast założycie Wodołazy to koniecznie trzeba użyć 2x Shael dla zachowania progu 86fhr.

Tarcza
Tutaj sprawa przedstawia się identycznie jak w przypadku zasad pod PCL. I tak samo jak wtedy konieczne jest zachowanie fhr, dlatego shael w zbroi/hełmie.
Jeśli chodzi o gniazdo w Straży Whitstana to nie można już wsadzić kolejnego crbf (jeden jest już w Okulusie). Tutaj polecam Sur, Ber lub Jah.
Walcząc z Hybrid Assa można mieć max 80% odporności na błyskawice, przez co nie można zastosować tarczy z 2xLo. Wtedy rozwiązaniem jest tarcza z 1xLo i 2x perf topaz. W przypadku walki z Druidem – max 80% odporności na trucizny, przez co nie można zastosować tarczy z 2xGul. Wtedy rozwiązaniem jest tarcza z 1xGul i 2x perf szmaragd.

Buty
W przypadku walki z fire sosą można zastosować:
Żwawe Ostrogi
Obrona: 10
Wymagany Poziom: 5
Wytrzymałość: 12
Kopnięcie (Zab) - Obrażenia: 3-8
+10-20% Zwiększona Obrona
+6 Obrona
Odporność na Ogień +45%
15% do Maksymalnej Odporności na Ogień
Dodaje 3-6 Obrażeń od Ognia
+15 do Życia

Jednak wtedy posiadacie już 90% odporności na ogień i nie wolno używać ES. Jeśli natomiast zależy wam na ES to max fire res jest 85%. Czyli rezygnujecie z butów i zakładacie tarczę z perf rubin i 2xVex.

Teraz kilka wyjątków:
1on1
vs Charge Paladyn – max 20% dr,
vs melee druid nie można używać ES,
vs sorc pojedynek odbywa się na poziomie trudności koszmar,
vs Necro – nie można używać ES jeśli Nekro nie używa Zębów, w przeciwnym wypadku można używać ES.

TvT
drużyna nie można używać medytacji wraz z BO,
czarodziejka nie może używać BO będąc w drużynie.


8. Moja sorka.

Na razie ma 88lvl. Jeśli chodzi o sprzęt to noszę to co wymieniłem jako pierwsze poza eth trekami 15/15 (nosze normalne 15/14) oraz 2x sc 20/17 bo mam sc z str (noszę ani o mniejszych statach bo nie mogę kupić takiego z 20/20 więc aby nie zmarnować stat w przypadku jego zakupu wole sc na razie, potem je wywale).
Odporności są na maxa, blok 75%. Jeśli chodzi o obrażenia z Zamieci to 14k.
Aktualnie z BO moje życie to 1149, niestety nie mam wypasionych skilerów, ale jakby były to sądzę, że około 1500 żytka by wyszło. Mana 1029. Obrona 3848 ze Zbroją mrozu.
Statystyki bez przedmiotów to siła: 55, zręczność: 182, żywotność 154, energia: 137. Pierścień ma tylko 17str. Amulet nie ma siły, niestety.
Co do umiejętności po rzuceniu BO, to: Ciepło, Teleport, Tarcza Energetyczna – 10, Zbroja Mrozu – 22, Zamieć – 44, synergie do Zamieci – 41, Mistrzostwo we Władaniu Zimnem – 31.
Aktualnie jak expuje to dorzucam punkty tylko do Mistrzostwa. Co do statystyk to około 2-3 punktów w dex dla zachowania max bloku 75% a reszta w energię.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:03, 30 Sty 2006
Malik
Level 10
<font color=red>Level 10</font>

 
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/10
Skąd: K-lin





OK taktyka spx doczytalem do stufu dueli juz mi sie nie chcialo ale mam kilka zastrzezen

sila - max 100 reszta z itemkow

najbardziej mnie *********
Vital - 150
Energia Max

To juz totalna kleska:P Energi wystarczy dac 100 bo po co nam 1,5k many ?? Reszta w vital

Ogolnie 7/10


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:58, 30 Sty 2006
Centy
Moderator

 
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: SC ladder Europe





w sile jak by sie uprzec to nie trzeba dawac nic ;D bo: anni +20, tourch+20 ijeszcze sandtreki daja do sily, no i dobrze by bylo gdyby byly ringi z fcr i add do sily. wiec perf ubranej nie trzeba walic w sile. aycia jesli mamy bo i kilka sk z zyciem i sc 20 life to jest dosyc, a mana sie przyda bo na pcl nie mozna nawet many pic


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:23, 30 Sty 2006
Malik
Level 10
<font color=red>Level 10</font>

 
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/10
Skąd: K-lin





Wiesz zawsze mozna sie uprzec ale niewielu stac na perf torch i na ani .

Btw sam zaznaczyles wyraznie ze niewiele osob jest na pcl i ten builider jest stosowany na publici wiec lekka sprzecznosc sie pojawia bo odnosisz sie ze na pcl sie przyda wiecej many;) Wiec wkoncu build na pcl czy na publici.. Lepiej to polacz;))Bo na pcl tez moze dac rade


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:32, 30 Sty 2006
albi
Level 20
<font color=red>Level 20</font>

 
Dołączył: 14 Sty 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/10





Tak czy siak energia sie przyda jeśli chodzi o tarcze energetyczna:P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:30, 16 Lut 2006
Smash
Level 10
<font color=red>Level 10</font>

 
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/10





lipny ten build poniewaz es wyciaga sie z memory i nie trzeba pakowac w reszte smieci.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:19, 18 Lut 2006
Centy
Moderator

 
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: SC ladder Europe





to napisz lepszy. w tym bulidzie czarka nie uzywa memory wiec nie wyciagnie z niego esa. a pozatym jakie smieci wczesniej? teleport- no faktycznie skill wogle nie urzywany na bn


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 14:49, 18 Lut 2006
Smash
Level 10
<font color=red>Level 10</font>

 
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/10





ale ty pieprzysz glupoty omg poczytaj siebie . Piszesz build z blizz i nie uwzgledniasz esa z memory super! podoba mi sie! taka sos daleko zajdziesz. Te smieci to nie potrzebne ligthingi. Majac es z memory bedziesz mogl zostawic wiecej statow na telekineze, ktora jest obowiazkowa do chara pvp. Jak nie wiesz jest to syneriga do esa.

Ps: Woow umiesz dawac warna? Nie martw sie jestem userem innego forum, ale ci nie dam linka bo bys sie tam nei nadawal. Tam nie przyjmuja noobow


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:12, 19 Lut 2006
Centy
Moderator

 
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: SC ladder Europe





po raz kolejny mnie obrazasz ale tym razem nie dam ci warna bo lituje sie nad jak ty to nazwales "noobami". ten build jest na podstawie mojej soski i moich doswiadczen. powiedzialem juz potrafisz jeczec to napisz lepsza taktyke. a co do innych forow to ja tez nie przebywam tylko na tym


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
blizz sorc PvP
Forum Forum Diablo2 Strona Główna -> Diablo Buildy & Taktyki
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin